4/7/13

Εκδρομή των Χ.Α. στη Λευκάδα - (γ)

Του Ηλία Ραυτογιάννη

Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη σε μία κρουαζιέρα γύρω από τα νησιωτικά συμπλέγματα ανατολικά της Λευκάδας. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο μας και αποβιβαστήκαμε στο Νυδρί.

Εκεί μας περίμενε ο καπετάν Χαρίλαος με το καραβάκι του, ο οποίος με πολύ όρεξη και μεράκι άρχισε την ενδιαφέρουσα ξενάγησή του, εξιστορώντας ιστορίες από την τραγική οικογένεια Ωνάση, δείχνοντάς μας τα διάφορα κτίρια που βλέπαμε στον Σκορπιό και στην Μαδουρή, τις βίλες διαφόρων πολιτικών, ιστορίες από την Κατοχή και τον πόλεμο του ’40, αλλά και απαγγέλοντάς μας στίχους με μοναδική ακρίβεια του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
Ακούγαμε και απολαμβάναμε την διαδρομή.

Το πρώτο νησάκι που επισκεφτήκαμε ήταν το Μεγανήσι που λέγεται έτσι γιατί είναι το μεγαλύτερο από όλα τα υπόλοιπα του νησιωτικού συμπλέγματος. Εκεί την χαρά να γνωρίσουμε και τον π. Ευάγγελο αρχιερατικό επίτροπο του οικείου επισκόπου και εφημερίου του ναού του αγίου Βησσαρίωνα.

Μας εξήγησε ότι ο άγιος Βησσαρίωνας είχε επιτελέσει ένα μεγάλο θαύμα κοντά στο 1900, όταν το Μεγανήσι μαστιζόταν από την πανούκλα, οπότε και οι ευσεβείς άνθρωποι του νησιού έφεραν την χαριτόβρυτη κάρα του από τα Τρίκαλα και έτσι το κακό σταμάτησε. Προς τιμήν λοιπόν εκείνου του θαύματος οι Μεγανησιώτες χτίσανε αυτόν τον υπέροχο ναό προς τιμή του. [Περισσότερα για τον άγιο εδώ: http://www.matia.gr/7/72/7203/7203_3_16.html].

Αφού μας έδωσε ως ευλογία μία εικόνα του αγίου ο π. Ευάγγελος μας υποχρέωσε, κερνώντας όλους μας και από ένα παγωτό στο γραφικό λιμανάκι του νησιού. Τον ευχαριστούμε πολύ και ο Θεός να του δίνει δύναμη στα αυξημένα καθήκοντά του μαζί με την πολυμελή οικογένειά του.

Επόμενη στάση φυσικά, με στιγμές χαλάρωσης επάνω στο σκάφος, ο Σκορπιός και οι βουτιές καλά κρατήσαν…

Αφού δεν αντέχαμε άλλο πια από βουτιές και βόλεϋ πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το Νυδρί. Στην διαδρομή μας είδαμε και το κότερο του νέου ιδιοκτήτη του Σκορπιού Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, αλλά και το σπίτι του ποιητή μας Αριστοτέλη Βαλαωρίτη στην Μαδουρή.

Με την βοήθεια του Θεού περάσαμε πολύ όμορφα. Ευχαριστηθήκαμε όλοι την παρέα μεταξύ μας, το μπάνιο, τις νέες γνωριμίες με πνευματικούς και αξιόλογους ανθρώπους, μάθαμε καινούργια πράγματα, απολαύσαμε τις ομορφιές της πατρίδας μας και γυρίσαμε στην πόλη μας χαρούμενοι και γεμάτοι όπως είχε προγραμματιστεί στις 20:30.

Να ευχαριστήσουμε τον κ. Κεχαγιά για την οργάνωση με επιτυχία για άλλη μια φορά της εκδρομής και για την ευκαιρία που μας δώθηκε.

Και του χρόνου να είμαστε καλά.